Reducing expensive set-up times is a priority in the industry

When accidents happen, it doesn't matter where you are. A quarry, a mine, a forest, a construction site - the result is the same. The operator is put at risk, the machine comes to a standstill and has to be repaired. Hammerglass is suitable for many working environments, and in addition to increased operator safety, money can also be saved.

– Wenn es eine Sache gibt, die in der Branche derzeit von grösster Wichtigkeit ist, dann ist es die Reduzierung unnötiger und teurer Rüstzeiten und die Notwendigkeit, die Maschine in eine Werkstatt zu bringen, um das Sieb auszutauschen – wir sprechen hier von irrsinnigen Kosten», sagte Patric Carlsson, Verkaufsleiter für Hammerglass Scandinavia.

Why choose Hammerglass? How can it reduce set-up times?

- With Hammerglass, you get a safety solution that won't shatter, is extremely impact resistant and can withstand debris, sharp branches and stone chips from explosions. Of course, the glass can be scratched afterwards, just like any other surface, but with Hammerglass you decide when you can bring the machine in for repair. In forestry, accidents with broken glass happen every week, and the repairs are usually not carried out on site. This is enormously expensive. With a scratch in a Hammerglass disc, you can get on with the job and take care of the repair yourself if you want to. That makes a big difference in this day and age when we have historically high diesel prices. Every company in the industry is focused on cutting unnecessary costs, and I know we can help with that.

What would you say to those who think Hammerglass is too expensive to invest in?

- I would say this is a big misunderstanding. Hammerglass may be a little more expensive to buy, but that investment quickly pays for itself in the overall lower maintenance costs of the machine.

«Schutzgitter bieten keinen ausreichenden Schutz für den Fahrer»

– Vor kurzem war ich auf dem Gelände eines Kunden, auf dem Metallschrott umgeschlagen wird. Dort schlugen fast täglich kleine Projektile in die Frontscheibe ein. Sie hatten in Verbundglas investiert und den Fahrer zusätzlich hinter einem Sicherheitsgitter «gesichert». Auf dem Bild ist deutlich zu sehen, dass der nächste Schuss aus dem Schrott direkt durch die Scheibe geht und den Fahrer trifft, wobei das Verbundglas vollständig zerstört wird. Gitter sind kein ausreichender Schutz in Umgebungen, in denen die Gefahr von Projektilen besteht. Es leistet jedoch hervorragende Arbeit, wenn es darum geht, die Sicht des Fahrers zu verdecken!